ECB-hjælp


Få online hjælp !

Du kan kontakte enten Maria tlf. 7224 4546 eller Tonny tlf. 5141 0910

og få hjælp direkte på din PC skærm - uanset hvor du befinder dig i landet - blot du sidder online ved en PC/bærbar.

Download programmet TeamViewer gratis herunder;

https://www.teamviewer.com/da/

  1. Installer programmet jvf. vejledningen.
  2. Start programmet via TeamViewer ikonet.
  3. Ring op til netværkskoordinatoren.
  4. Oplys Dit ID og adgangskode (normalt 4 tal).
  5. Så logger GF direkte på din PC og begge parter kan nu tale/se hvad der sker på skærmen.
  6. Sessionen afsluttes ved at GF logger af igen.
  7. Bemærk venligst at GF kun kan tilgå din PC når du giver os adgang.



EAN nr. til e-fakturering på skadesager

GF Skadeafdeling fået sit eget EAN nummer til elektronisk / e-fakturering.

Skadeafdelingen har EAN nr.; 5790002433788  -  GF CVR nr. 26231418.      

Når der sendes en e-faktura til GF - så skal vi altid have oplyst skadenummer i feltet Købers ordrenr. på følgende måde: Skadenummer C358XXXX.


Send altid Besigtigelsesrapport til kunden

Der skal altid sendes en "Besigtigelsesrapport" til vores fælles kunder, så er de orienteret af jer på stedet og efterfølgende via Besigtigelsesrapporten på e-mail.

Sendes nemmest via ECB og Besigtigelsesrapporten vedhæftes under Beskeder, kunden "vinges" af - og I indsætter lidt tekst i beskeden såsom;

Hermed fremsendes besigtigelsesrapport i.f.b. med din anmeldte skade.



GF ECB Håndbog 2018 v1


Håndbog i ECB Scalepoint kan ses og hentes her som PDF - og den opdateres løbende.


Dit første Login i Scalepoint ECB - Easy Claims Building

Login:

Første gang du logger på Scalepoint ECB, skal ske via den til dig tilsendte email fra GF Forsikring - ved login kan man som en lille egenkontrol, lige se sit eget navn øverst.

1. Du skal skrive både et selvvalgt brugernavn og kodeord og kan så vælge enten at;

Registrer som ny bruger.

2. Eller hvis du/firmaet arbejder for flere forsikringsselskaber - så skal man vælge at;

Registrer som eksisterende bruger.

Nu skulle du gerne være kommet på Scalepoint ECB smiley

 



Opret en "Forside" med din skadeoversigt i ECB

Forside:

Du kan oprette en forside til ECB oversigten over alle jeres skader/opgaver som følger;

Du skal blot logge direkte på forsiden ved at trykke på nedenstående link;

http://entry.scalepoint.com/ecx/host

Herefter skal du gemme linket til forsiden som en favorit i din internet browser.



ECB - Hvis appen fejler ved upload af fotos direkte på sagen fra mobil/tablet.

Hvis du oplever at Scalepoint ECB-appen fejler ved brug af fotoupload direkte i Scalepoint appen på iPhone/Android.

Løsning:

I selve Scalepointappen kan man under indstillinger vælge at hvert billede også gemmes på telefonens kamera - som en sikkerhed og backup.

Vælg: Gem billeder/video lokalt i kamerarullen/på telefon.

Se foto fra appen.


Kunden orienteres løbende via ECB

Vores fælles kunder orienteres løbende via ECB og får bl.a. e-mail med et link til sagen ved anlæggelse af sagen via hovedkontoret, samt når I sætter et "flueben" ved kunden i Beskeder.

Herudover kan kunden tilgå sagen via det tilsendte link og løbende se skadens; Status, Kontaktinformation og lidt Historik i form af aftalerne som I og GF taster ind i ECB.



Send tilbud samtidig med faktura - skader under beløbsgrænsen i ECB

Hvis I som samarbejdspartner har fået mulighed for at starte udbedringen med det samme (såfremt I vurderer at skaden er under ECB-systemets beløbsgrænse), kan I nu sende tilbud/faktura, i stedet for først at sende reparationstilbud/vente og derefter sende faktura.

Hvis der ikke er indsat en beløbsgrænse på sagen - må I ikke igangsætte selve reparationen, før der er indsendt tilbud. Skadebehandleren kan vurdere, at vi skal have en kontrolpris eller måske er der basis for en kontanterstatning.

Det fungerer således:

  1. I markerer at beløbet er under beløbsgrænsen (gøres på to forskellige måder - se nedenfor).
  2. I udbedrer straks skaden hos kunden.
  3. I færdigmelder skaden.
  4. I opretter jeres tilbud/faktura (som indeholder de oplysninger I normalt taster i jeres reparationstilbud).

A. Hvis I er bestilt til både Besigtigelse og Reparation.

  1. Hvis I er bestilt til besigtigelse markerer I at I kan udbedre skaden og at den er under beløbsgrænsen - skrives i besigtigelsesrapporten.

B. Hvis I alene er bestilt til Reparation.

  1. Hvis I er bestilt til reparation vil ECB-systemet tage udgangspunkt i at I kan udbedre skaden under beløbsgrænsen.
  2. I vil derfor få en ny opgave der hedder "Start opgaven" nede i venstre hjørne af skærmbilledet.
  3. Ved at klikke på "Start opgaven" skal I/du tage stilling til om I kan udbedre skaden under beløbsgrænsen eller ej - dette er meget vigtigt.

Hvis I vælger "Ja" bliver tilbuddet sendt som faktura og hvis I vælger "Nej" bliver I/du bedt om at sende et almindeligt reparationstilbud.



ERHVERVSSKADER - moms skal opkræves direkte hos kunden.

I skal i.f.b. med erhvervsskader selv opkræve momsen direkte hos vores fælles kunde - som kan få momsen godtgjort direkte hos Skat: I øvrigt gælder det at forsikringsbranchen er momsfritaget og lægger ikke moms ud.

ECB foretager derfor automatisk en opdeling af jeres fakturering i to dele og udtrækker (ECB skriver rabat) derfor momsen på jeres faktura til GF.

I får herefter en opgave der hedder Opkræv betaling under Mine opgaver:

1. GF Forsikring afregner skaden excl. moms til GF Netværkshåndværkeren.

2. I skal således opkræve momsen direkte hos vores fælles kunde.


Acontobegæring på sager >30.000 kr.

Der kan indsendes en acontobegæring efter nærmere aftale med distriktstaksator, men kun såfremt skaden strækker sig over en længere periode og samtidigt beløbsmæssigt har en sådan karakter, at afregningen bør deles i to eller flere betalingsrater.

Betalingsfristen for 1. aconto kan ligeledes nedsættes fra netto 30 dage - efter aftale med distriktstaksator/hovedkontoret.



Modtaget for mange penge? Tilbagebetaling

Det kan ved en fejl ske, at I får indbetalt et forkert beløb eller dobbelt honorar på jeres firmakonto og gerne retmæssigt vil returnere beløbet til GF Forsikring.

Beløbet kan indbetales på GF Forsikrings konto og venligst påføre skadenummeret som beløbet skal retur til.

Reg. 5051 Konto 1189842

På forhånd tak for hjælpen smiley



Kontakt Scalepoint Support

Ved systemmæssige fejl skal Scalepoint Support kontaktes enten via telefon eller email.

Scalepoint telefon:
+45 88 81 80 03

Scalepoint e-mail:
support.ecb@scalepoint.com